اخبار فارکس

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۰

در بازار فارکس چه خبر است؟ در صفحه اخبار فارکس وضعیت بازار های مالی و جریانات بزرگی که در بازار های مختلف به راه افتاده اند را بررسی می کنیم. تاثیر بازار های سهام، ارز، رمزارز و کالا بر یکدیگر بررسی می شوند و روند های کوچک و بزرگی که کلیت بازار را تغییر می دهند را تحلیل و ارزیابی می کنیم تا وضعیت بازار در آینده کوتاه برای خواننده شفاف شود.

اخبار فارکس – پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

اکثر شاخص های سهام آسیایی سیر صعودی دارند. رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی دیشب خود حرفی از افزایش نرخ بهره نزد. ین ژاپن دوباره در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است.

بورس سهام

شاخص های سهام استرالیا و هنگ کنگ رشد کرده اند و بازار سهام ژاپن هم تغییر قابل توجهی نداشته است. شاخص های آتی سهام آمریکا سیر صعودی دارند و شاخص های آتی سهام اروپا هم از بازگشایی منفی بازار های محلی حکایت دارند. جریانات ریسکی مشخصی در بازار وجود ندارد.

با پشت سر گذاشتن نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، بازار به دنبال سایر محرک های کلیدی مثل داده های اقتصادی ناحیه یورو، آمریکا و گزارش های مالی شرکت های سهامی بزرگ است.

اخبار فارکس

ین ژاپن تا ۱٫۱ درصد در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است. معامله گران USDJPY به توانایی و قدرت بانک مرکزی ژاپن در حمایت از ین شک و تردید پیدا کرده اند. تفاوت نرخ بهره آمریکا و ژاپن همچنان بالاست. همچنین مقامات ژاپنی در مواجه با این سؤال که آیا اخیراً در بازار مداخله کرده اند یا خیر، هیچ پاسخی نمی‌دهند.

فدرال رزرو آمریکا هیچ اشاره ای به افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک نکرده است. نرخ بهره آمریکا بدون تغییر در محدوده ۵٫۲۵ تا ۵٫۵۰ درصدی باقی مانده و هنوز هم داده های اقتصادی از رشد ادامه دار تورم حکایت دارند. رئیس فدرال رزرو آمریکا، پاول گفته که احتمال افزایش نرخ بهره خیلی پایین است. او معتقد است که برای افزایش نرخ بهره باید مقامات به این نتیجه برسند که کنترل تورم با سیاست های پولی فعلی امکان پذیر نیست.

شاخص دلار آمریکا (شاخص بلومبرگ) برای دومین روز متوالی افت کرده است. بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا هم بعد از نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو پایین آمد. در این میان یورو بعد از رشد ۰٫۴ درصدی در برابر دلار آمریکا بدون تغییر قابل توجهی معامله می شود.

فردا گزارش کامل اشتغال آمریکا منتشر خواهد شد. در واقع فردا روز NFP است. پیش بینی می شود که نرخ بیکاری آمریکا در ۳٫۸ درصد باقی مانده باشد. نرخ بیکاری پایین می تواند به تشدید فشار های تورمی منجر شود.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت نفت خام بخشی از افت های روز گذشته را جبران کرده است. دیروز گزارش ذخایر نفتی آمریکا منتشر شد که بیشتر از پیش بینی ها بود و بر نگرانی ها از ضعف تقاضا افزود. قیمت اونس طلا هم از زیر ۲۳۰۰ دلار به بالای این سطح رُند بازگشته است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – تنها ین ژاپن نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است.

اخبار فارکس – چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

شاخص های آتی سهام آمریکا افت کردند و دلار آمریکا هم به دلیل ترس از عدم کاهش نرخ بهره تقویت شده است. امروز همه نگاه ها به نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

بورس سهام

جریانات ریسک گریزی را در بازار های مالی شاهد هستیم که منبع آن، نگرانی از آینده نرخ های بهره آمریکاست. امروز اکثر بازار های محلی آسیایی تعطیل هستند. اما در این میان شاخص سهام نیکی ۲۲۵ بعد از ثبت بدترین عملکرد ماهانه خود در بیش از یک سال گذشته، افت کرد. بزرگی افت شاخص سهام نیکی در ماه آوریل از دسامبر ۲۰۲۲ تا به امروز بی سابقه بوده است. شاخص سهام استرالیا هم پایین آمده است. دیروز در آمریکا هم بعد از انتشار گزارش اشتغال این کشور شاهد سقوط شاخص S&P500 بودیم.

رشد داده های اقتصادی آمریکا باعث شده تا بازار به این نتیجه برسد که فدرال رزرو نرخ بهره را به این زودی ها پایین نخواهد آورد. نرخ بهره آمریکا در بالاترین سطح بیست سال اخیر قرار دارد. علاوه بر این، امروز اکثر بازار های محلی در آسیا و اروپا تعطیل هستند. از دید تحلیلگران، اگر در شرایطی که حجم معاملات کمتر از حد معمول است، فدرال رزرو آمریکا هم از عدم کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ حرف بزند، شاهد تشدید جریانات ریسک گریزی خواهیم بود.

اخبار فارکس

شاخص دلار آمریکا سیر صعودی دارد. ین ژاپن هم وضعیت باثباتی پیدا کرده است. در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق خزانه داری دو ساله آمریکا در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسید.

امروز نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برگزار خواهد شد. انتظار می رود که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را برای ششمین نشست متوالی تغییر ندهد و در عین حال اعلام کند که برنامه ای برای کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک ندارد. نرخ رشد تورم آمریکا سیر صعودی دارد و به همین دلیل فدرال رزرو آمریکا نمی تواند به کاهش نرخ بهره فکر کند.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در آخرین سخنرانی خود گفته بود که بانک مرکزی در کنترل تورم پیشرفتی نداشته و بازار کار هم روز به روز قوی تر می شود. این یعنی به دلیل رشد بازار کار، قدرت خرید مصرف کنندگان هم بالا می رود و باعث افزایش تقاضا و در نتیجه رشد بیشتر تورم خواهد شد.

گفته می شود که روز دوشنبه نوسان شدید جفت ارز USDJPY و ین ژاپن به خاطر مداخله بانک مرکزی ژاپن در بازار فارکس بوده تا شاید جلوی تضعیف سریع ین ژاپن را بگیرد. از دید تحلیلگران این اقدام بانک مرکزی ژاپن باعث شده تا نوسانات جفت ارز USDJPY در محدوده ۱۵۵ تا ۱۶۰ محدود شود.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت اونس طلا که در اواسط ماه آوریل اوج قیمتی و تاریخی جدیدی را ثبت کرده بود، به دلیل ترس از آینده نرخ بهره آمریکا سیر نزولی پیدا کرد و به زیر ۲۳۰۰ دلار سقوط کرده است. قیمت نفت خام هم به خاطر آتش بس احتمالی در خاورمیانه کاهش یافته است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – ارز های اصلی نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

اخبار فارکس – سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

شاخص های آتی سهام اروپا و آمریکا وضعیت پایداری دارند و دلار آمریکا هم در برابر اکثر ارز های اصلی تقویت شده است. بازار بر این باور است که فدرال رزرو آمریکا به جای کاهش نرخ بهره از افزایش نرخ بهره یا باقی ماندن نرخ بهره در سطوح بالا حرف بزند.

بورس سهام

شاخص آتی سهام Stoxx50 تغییر اندکی داشته و شاخص آتی سهام S&P500 اندکی افت کرده است. دیروز در بورس سهام آمریکا شاهد رشد شاخص S&P500 به بالای ۵۱۰۰ واحد بودیم. شاخص دلار آمریکا بلومبرگ هم رشد ۰٫۳ درصدی داشته است. انتظار می رود که رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته بانک مرکزی از سیاست نرخ بهره بالا یا همان هاوکیش حمایت کند. این به نفع دلار و به ضرر دارایی های ریسکی خواهد بود.

شاخص های سهام در ژاپن، هنگ‌کنگ و چین هم رشد کرده اند. داده های اقتصادی چین از رشد فعالیت کارخانجات برای دومین ماه متوالی حکایت دارند. شاخص سهام ژاپن هم بعد از تعطیلی روز گذشته رشد کرده است.

گزارش مالی شرکت های سهامی آمریکا نشان می دهند که بیش از ۸۰ درصد شرکت هایی که گزارش های مالی خود را منتشر کرده اند، عملکردی بهتر از پیش بینی ها داشته اند. گزارش درآمدی شرکت های سهامی در فصل اول سال هم رشد درآمدی ۴٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته اند.

اخبار فارکس

ین ژاپن از کف قیمتی ۳۴ ساله در برابر دلار آمریکا فاصله گرفته است. گفته می شود که دولت ژاپن در بازار فارکس مداخله کرده و از ین حمایت کرده است. ین ژاپن در معاملات روز دوشنبه بیش از ۲ درصد نوسان کرد. جفت ارز USDJPY هم‌زمان با تضعیف ارزش ین ژاپن تا ۱۶۰٫۱۷ جهش کرده بود. اما در ادامه معاملات شاهد بازگشت صعودی ین ژاپن و بازگشت نزولی USDJPY بودیم.

بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا وضعیت باثباتی دارد و در معاملات روز گذشته ۰٫۰۵ واحد درصد افت کرد.

بورس کالا

در بورس کالا و در معاملات روز دوشنبه شاهد بزرگترین کاهش قیمتی نفت خام سبک در دو هفته اخیر بودیم. بازار نفت خام به احتمال آتش بس در خاورمیانه خوش بین شده است. قیمت اونس طلا هم برای سومین ماه متوالی در محدوده مثبتی قرار دارد، اما شاید به زودی به محدوده زیر ۲۳۰۰ دلار سقوط کند.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – تمامی ارز های اصلی نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

اخبار فارکس – دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

ین ژاپن بعد از سقوط به پایین ترین سطح خود در ۳۴ سال گذشته، جهش سریعی را تجربه کرد و باعث شده تا حدس و گمان ها در رابطه با مداخله در بازار فارکس افزایش یابد. شاخص های آتی سهام اروپا و آمریکا مثبت هستند و جریانات ریسک پذیری در بازار های مالی به راه افتاده است.

اخبار فارکس

جفت ارز USDJPY تا بالای ۱۶۰ صعود کرد که نشانگر تضعیف ارزش ین ژاپن بود. اما در ادامه ین ژاپن با رشد ۲٫۱ درصدی توانست افت های اولیه را جبران کند و جفت ارز USDJPY را به محدوده ۱۵۵ واحدی پایین بکشد. حجم پایین معاملات به خاطر تعطیلات عمومی، در نوسان شدید USDJPY نقش داشته اند. مقامات ژاپنی هم از اظهار نظر در رابطه با این که در بازار مداخله کرده اند یا خیر، خودداری کردند.

این هفته نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برگزار خواهد شد. نرخ رشد تورم آمریکا با این که طبق پیش بینی ها رشد کرده، اما همچنان سیر صعودی دارد. انتظار می رود که نرخ بهره آمریکا در بالاترین سطح بیست سال اخیر باقی بماند و تغییری در سیاست های پولی اعمال نشود. به همین دلیل تمرکز اصلی بازار به لحن بیانیه و سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

بورس سهام

شاخص آتی سهام Stoxx50 به اندازه ۰٫۴ درصد مثبت است و شاخص آتی سهام S&P500 هم اندکی رشد کرده است. روز جمعه شاخص سهام S&P500 آمریکا بهترین رشد هفتگی خود در سال ۲۰۲۴ را ثبت کرد.

در آسیا بازار سهام چین بهترین عملکرد را داشته است. نشانه هایی از بهبود اوضاع بازار سهام چین و ورود سرمایه های خارجی دیده می شود. شاخص هنگ کنگ هم وارد بازار بولیش شده است. گفته می شود که شرکت های بزرگ انبوه سازی چینی به راه حلی برای پرداخت بدهی های خود دست یافته اند و همین مسئله باعث افزایش قیمت سهام شرکت های انبوه سازی شده است.

بازار اوراق قرضه

قیمت اوراق خزانه داری آمریکا در ماه اوریل به اندازه ۲٫۳ درصد کاهش یافته و بزرگترین افت ماهانه خود از فوریه سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد است. لحن مقامات فدرال رزرو آمریکا از به تعویق افتادن زمان اولین کاهش نرخ بهره حکایت داشته که باعث شده تا قیمت اوراق خزانه داری کاهش یابد. از دید بازار، فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۲۴ تنها یک بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد. در ابتدای سال، بازار برای هفت مرحله کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ آماده می شد.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت نفت خام و قیمت اونس طلا کاهش یافته است. ظاهراً آمریکا به دنبال آتش بس در غزه و جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – در اولین روز کاری هفته شاهد تقویت ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا هستیم.