پیش بینی طلا

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

در این صفحه آخرین وضعیت بنیادی و تکنیکال اونس طلا بررسی می شود. علاوه بر تحلیل بازار، آخرین پیش بینی های موجود از بازار اونس طلا هم مطرح می شوند تا مخاطب بتواند به کمک استراتژی های شخصی خود و از نوسانات کوتاه و میان مدت بازار سود ببرد و همچنین دید بلند مدتی هم به بازار داشته باشد.


پیش بینی طلا – سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

اونس طلا برای سومین ماه متوالی مثبت است و سرمایه گذاران بعد از این رالی صعودی طولانی منتظر نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند. پیش بینی می شود که بر خلاف نشست های قبلی، فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره و یا نرخ های بهره بالاتر حمایت کند. در نشست های قبلی، فدرال رزرو آمریکا از کاهش نرخ بهره حرف می زد.

تحلیل طلا

قیمت اونس طلا تا نزدیکی ۲۳۰۰ دلار پایین آمده، اما همچنان نسبت به یک ماه گذشته در سطوح بالاتری قرار دارد. رشد ادامه دار تورم آمریکا باعث شده تا مقامات فدرال رزرو آمریکا بیشتر به افزایش نرخ بهره یا در بهترین حالت به عدم کاهش نرخ بهره تمایل داشته باشند. این مسئله باعث شده تا رئیس فدرال رزرو آمریکا هم مجبور شود تا از پیش بینی قبل خود در رابطه با نرخ های بهره عقب نشینی کند. در ماه دسامبر فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده بود که نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ سه بار کاهش خواهد داد.

از دید بازار، فدرال رزرو آمریکا در بهترین حالت می تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را دو بار کاهش دهد. این در حالی است که در ابتدای سال ۲۰۲۴ بازار برای شش تا هفت مرحله کاهش نرخ بهره آماده می شد. معمولاً نرخ بهره بالاتر تأثیر منفی بر قیمت اونس طلا دارد.

پیش بینی طلا

با وجود اینکه بازار و فدرال رزرو آمریکا از ایده کاهش نرخ بهره عقب نشینی کرده اند، اما اونس طلا توانسته از ابتدای سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۲ درصد رشد کند. تقاضای فیزیکی طلا در آسیا و به خصوص در چین بسیار بالا بوده است. تشدید تنش ها در خاورمیانه و اروپای شرقی هم به رشد تقاضای طلا کمک کرده است. بزرگی تقاضای بانک های مرکزی دنیا هم در ابتدای سال به حدی بالا بوده که رکورد تاریخی ثبت کرده است.

دیروز طلا در واکنش به تضعیف ارزش دلار آمریکا وضعیت پایداری داشت. دیروز ین ژاپن در برابر دلار آمریکا سقوط کرد، اما در ادامه توانست افت های اولیه را جبران کند و همین مسئله باعث تضعیف ارزش دلار آمریکا شد. روند اونس طلا وابسته به عملکرد دلار آمریکاست. معامله گران طلا باید توجه داشته باشند که هر چقدر دلار آمریکا بیشتر تضعیف شود، طلا هم بیشتر گران خواهد شد. در مقابل اگر دلار تقویت شود، طلا پایین خواهد آمد.

پیش بینی طلا تحلیل بنیادی فارکس، اونس طلا و نفت خام
پیش بینی طلا – طلا برای سومین ماه متوالی رشد کرده است!

پیش بینی طلا – دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

سرعت نوسانات و تغییرات قیمتی اونس طلا پایین آمده است. ریسک درگیری مستقیم بین ایران و اسرائیل به طور قابل توجهی کاهش یافته و دارایی های ریسکی مثل شاخص سهام S&P500 و ارز های کالایی مثل دلار استرالیا و پوند انگلیس رشد کرده اند. جریانات ریسک پذیری از هفته گذشته وارد بازار های مالی شده و در نتیجه تقاضا برای دارایی های امنی مثل اونس طلا و دلار آمریکا را پایین آورده است.

تحلیل طلا

اونس طلا به زودی با واقعیت جدید بازار مواجه خواهد شد! فدرال رزرو آمریکا برنامه ای برای کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک ندارد و نرخ بهره برای مدت زمان طولانی در سطوح بالاتر باقی خواهد ماند. به خصوص که داده های تورمی روز جمعه آمریکا نشان دادند که تورم به این زودی ها پایین نخواهد آمد. نرخ رشد تورم آمریکا طبق شاخص PCE بالاتر از پیش بینی ها بود.
فدرال رزرو آمریکا از نوسانات تورم غافل نیست. رئیس فدرال رزرو آمریکا تائید کرده که تورم هنوز کنترل نشده و گفته که بانک مرکزی آماده است تا به نوسانات تورم واکنش نشان دهد. نایب رئیس فدرال رزرو آمریکا هم از افزایش دیگر نرخ بهره حرف زده است.

نگرانی ها از رشد سریع تورم باعث شده تا بازار از ایده کاهش چند مرحله ای نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۴ چشم پوشی کند. این مسئله به نفع دلار آمریکاست. تقویت ارزش دلار آمریکا و رشد بازدهی اوراق خزانه داری تأثیر جدی روی اونس طلا نگذاشته اند. علت اصلی بی تفاوتی طلا به دلار و بازدهی اوراق، ریسک های ژئوپلیتیک است. اما اخیراً ریسک های ژئوپلیتیک هم تا حدودی محدود شده اند. به همین دلیل به نظر می رسد که قدرت خریداران طلا کاهش یافته است.

پیش بینی طلا

اونس طلا XAUUSD از حمایت ۲۳۲۰ دلاری جهش کرده است. اگر طلا بتواند موقعیت خود را در بالای این سطح حفظ کند، می توان به ادامه حرکت صعودی طلا خوش بین بود. با این حال در نبود محرک جدید، نمی توان به رشد ادامه طلا خیلی امیدوار بود.

در هفته پیش رو علاوه بر اخبار سیاسی، بازار به نشست فدرال رزرو آمریکا هم توجه خواهد کرد. بایستی دید که فدرال رزرو آمریکا چقدر از ایده کاهش نرخ بهره دور شده و چقدر به افزایش نرخ بهره فکر می کند؟

بازار برای یافتن پاسخ این سؤال، به سراغ داده های اقتصادی آمریکا خواهد رفت. گزارش NFP آمریکا می‌تواند اهمیت بیشتری برای دلار و اونس طلا داشته باشد. بازار کار آمریکا وضعیت خوبی دارد و همچنان مانع از کاهش نرخ بهره آمریکا می شود. علاوه بر این باید به شاخص ISM بخش تولیدی آمریکا هم توجه کرد. به نظر می رسد که بزرگترین اقتصاد دنیا نشانه هایی از افت فعالیت های اقتصادی دارد. شاخص ISM می تواند افت فعالیت ها را تائید یا رد کند. اخبار خوب اقتصادی آمریکا به معنی تقویت ارزش دلار و سقوط اونس طلا خواهد بود.

پیش بینی طلا تحلیل بنیادی فارکس، اونس طلا و نفت خام
پیش بینی طلا

پیش بینی طلا – جمعه ۷ اردیبهشت

فراریت یا سرعت تغییرات قیمتی طلا بعد از کاهش تنش ها در خاورمیانه پایین آمده و باعث افت قیمت اونس طلا شده است. با این حال قیمت اونس طلا هنوز هم در سطوح بالایی قرار دارد. خریداران طلا چشم به تضعیف ارزش دلار آمریکا دوخته اند تا شاید طلا با تضعیف دلار آمریکا رشد کند. طلا در هفته های اخیر به خاطر جریانات ریسک گریزی همراه با دلار آمریکا رشد کرده، اما به نظر می رسد که طلا در تلاش است تا به رابطه عادی خود با دلار آمریکا بازگردد. رابطه ای که در آن دلار و طلا برخلاف هم حرکت می کنند.

تحلیل طلا

طلا مدتی بود که در وضعیت اشباع خرید قرار داشت، اما با سقوط به محدوده ۲۳۲۰ دلاری از وضعیت اشباع خرید خارج شده است. با کاهش تقاضا برای دارایی های امن، اونس طلا هم به دنبال بهانه جدیدی برای شروع روند جدید است. این روند جدید می تواند نزولی یا صعودی باشد.

داده های اقتصادی آمریکا یکی از محرک های بازار طلاست. طبق داده های اقتصادی اخیر آمریکا، به نظر می رسد که اقتصاد آمریکا با رکود تورمی درگیر است. تا به این جای کار با انتشار داده های اقتصادی آمریکا شاهد رشد بازدهی اوراق خزانه داری و دلار بودیم. از نظر بازار زمان اولین کاهش نرخ بهره به تعویق افتاده و در آینده نزدیک خبری از کاهش نرخ بهره نیست. در شرایط عادی این به معنی تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت اونس طلاست.

پیش بینی طلا

شاید قیمت ۲۳۲۰ دلاری از طلا حمایت کند. طلا رفتار عجیبی در ماه های گذشته داشته است. طلا به اوج تاریخی جدیدی صعود می کند و سپس تا اوج تاریخی قبلی پایین می آید و در اطراف آن نوسان می کند. به طور مثال وقتی اونس طلا در ماه مارس به اوج تاریخی جدیدی صعود کرد و بعد از آن وارد اصلاح شد، تا اوج تاریخی قبلی خود در ۲۱۴۶ دلار پایین آمد و مدتی در آنجا نوسان کرد و سپس رالی صعودی جدیدی شروع کرد.

با این حال اگر فروشندگان وارد بازار شوند و محدوده ۲۳۲۰ دلاری را بشکنند، قیمت اونس طلا می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روز در ۲۲۰۰ دلار پایین بیاید.

پیش بینی طلا تحلیل بنیادی فارکس، اونس طلا و نفت خام
پیش بینی طلا

پیش بینی طلا – پنجشنبه ۶ اردیبهشت

قیمت اونس طلا از اطراف ۲۳۰۰ دلار حمایت شد و به نظر می رسد که روند کوتاه مدت صعودی در حال شکل گیری است. این اولین روز مثبت اونس طلا در چهار روز گذشته است، که با تضعیف ارزش دلار آمریکا همراه بوده است.

تحلیل طلا

در روز های گذشته با کاهش تنش های سیاسی و نظامی و توقف جریانات ریسک گریزی، تقاضا برای دارایی های امنی مثل طلا کاهش یافته بود. اما به نظر می رسد که امروز بازار به ثبات نسبی رسیده است.

افت شاخص های سهام آمریکا باعث افزایش تقاضا برای اونس طلا شده و تضعیف ارزش دلار آمریکا هم به حرکت صعودی طلا کمک کرده است. با این حال به نظر می رسد که حرکت صعودی اونس طلا محدود خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارد. این به ضرر دارایی های بدون بهره ای مثل طلاست. بالا بودن بهره آمریکا یعنی هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش می یابد. امروز داده های اقتصادی مهمی از آمریکا منتشر خواهند شد. اگر داده های اقتصادی آمریکا از نرخ بهره بالاتر حمایت کنند، شرایط برای طلا سخت خواهد شد و می توان به کاهش قیمت طلا امیدوار بود.

پیش بینی طلا تحلیل بنیادی فارکس، اونس طلا و نفت خام
پیش بینی طلا