با انجام این آزمایش وارد دنیای معامله گری شوید!

یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

در این مقاله می‌خواهیم آزمایشی را انجام دهیم تا معامله گران تازه‌کار بتوانند در طول مدت یک ماه ایده اصلی از حرفه معامله‌گری را درک کنند و بتوانند از مشکلات ابتدایی که هر معامله‌گری با آن مواجه می‌شود دوری کنند. این آزمایش خیلی ساده است. شما در طول یک ماه باید هر سیگنال پرایس اکشن چهارساعته یا روزانه‌ای که در بازار دیدید را معامله کند (پوششی، اینساید بار، پین بار و شکست جعلی). شما می‌توانید در طول این آزمایش از تحلیل‌های شخصی خود استفاده کنید و یا اینکه از تحلیل‌های تکنیکال و ایده‌های معاملاتی ارائه شده در سایت ایران بورس آنلاین استفاده کنید.

سه هدف اصلی از انجام این آزمایش

اولین هدف ما از طراحی این آزمایش این است که ترس معامله گران تازه‌کار از ورود به بازار را از بین ببریم. این آزمایش به شما کمک خواهد کرد تا با اعتمادبه‌نفس بالاتری وارد معامله شوید و به تصمیمات شخصی خود اعتماد کنید. این آزمایش باعث خواهد شد تا شما بدون شک و تردید وارد بازار شوید و فرصت‌ها را به خاطر تردیدهایی که دارید از دست ندهید.
دومین هدف این آزمایش حذف مدیریت معامله است. بعد از ورود به معامله یکی از کارهای سختی که معامله گران تازه‌کار با آن درگیرند، مدیریت معامله است. در این آزمایش شما عادت می‌کنید که تنها با تعیین حد سود و حد ضرر وارد معامله شوید و بعد از آن، معامله را به حال خود رها کنید.
سومین هدف آزمایش جلوگیری از معاملات افراطی در آینده است. شما در پایان این آزمایش متوجه خواهید شد که معامله با هر سیگنالی می‌تواند گاهی اوقات سودهای قابل‌توجهی به دنبال داشته باشد، اما در نهایت افراط در معامله باعث از بین رفتن بخشی از سودهای به دست آمده خواهد شد. این آزمایش به شما کمک خواهد کرد تا تنها با سیگنال‌های خاص وارد بازار شوید.

قوانین و شروطی که باید در این آزمایش رعایت کنید

  • اگر در حساب واقعی معامله می‌کنید، با حجم‌های زیر ۰٫۵ لات معامله کنید. اگر می‌خواهید با حجم‌های بالاتر معامله کنید، یک حساب دمو یا آزمایشی باز کنید و آزمایش را در آن تست کنید.
  • سعی کنید چندین بازار را به طور هم‌زمان زیر نظر داشته باشید. به طور مثال شاید بررسی ۵ بازار (جفت ارزها، طلا یا نفت) می‌تواند ایده خوبی باشد. در این صورت اگر سیگنالی در نمودار چهارساعته یا روزانه دیدید می‌توانید وارد بازار شوید. شما می‌توانید برای انجام این آزمایش از بخش تحلیل ایران بورس آنلاین هم استفاده کنید.
  • همیشه باید حد سود شما دو برابر حد ضرر معامله باشد. همچنین حد ضرر معاملات شما نباید بیشتر از ۵۰ پیپ باشد. همچنین می‌توانید برای حد ضرر، ۰٫۵ درصد قیمت فعلی بازار را در نظر بگیرید. برای حد سود هم می‌توانید یک درصد قیمت فعلی بازار را مد نظر داشته باشید.
  • شما نمی‌توانید در این آزمایش معاملات را مدیریت کنید. یعنی بعد از ورود به معامله حق تغییر حد ضرر یا حد سود را ندارید. همچنین نمی‌توانید بدون تعیین حد ضرر و حد سود وارد معامله شوید. حتماً باید معامله اجرا شده حد ضرر و حد سود داشته باشد.
  • حتما تنها از سیگنال‌های پرایس اکشنی که در بخش آموزش ایران بورس آنلاین ارائه شده وارد بازار شوید. الگوی های نموداری یا هارمونیک و یا سایر روش‌ها را می‌توانید برای تحلیل انتخاب کنید، اما در نهایت تنها با سیگنال‌های پرایس اکشن باید وارد بازار شوید.

مثال

در ادامه ما دو مثال از نمونه معاملاتی که باید در این آزمایش انجام شوند را نمایش می‌دهیم. در مثال اول، نمودار چهارساعته EURUSD را مشاهده می‌کنید. پین بار صعودی (سیگنال خرید) از حمایت کلیدی صادر شده است. شما باید با تعیین حد ضرر و حد سود وارد معامله خرید شوید. در سیگنال‌های پرایس اکشن، حد ضرر باید در زیر دنباله پین بار قرار گیرد و حد سود هم باید به اندازه دو برابر حد ضرر از محل ورود به معامله فاصله داشته باشد. همچنین سعی کنید تاریخچه معاملات انجام شده را در یک دفتر یا فایل اکسل ثبت کنید، تا بعد از پایان آزمایش از داده‌ها برای ارزیابی عملکرد معاملاتی خود استفاده کنید.

پین بار صعودی در نمودار چهارساعته یورو دلار آمریکا

فقط با دیدین سیگنال های پرایس اکشن مثل پین بار وارد معامله شوید. حد ضرر و حد سود را فراموش نکنید!

در مثال بعدی شاهد تشکیل سیگنال اینساید بار در نمودار روزانه اونس طلای جهانی هستیم. سیگنال اینساید بار با روند صعودی اونس طلا همخوانی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با شکست صعودی اینساید بار وارد معامله خرید شوید و حد ضرر را در زیر الگو قرار دهید. حد سود معامله باید دو برابر اندازه حد ضرر باشد. طبق این آزمایش شما حق ندارید حد ضرر و حد سود را تغییر دهید و یا معامله را پیش از رسیدن به حد سود یا حد ضرر ببندید.

سیگنال اینساید بار در نمودار روزانه اونس طلای جهانی

فقط با دیدین سیگنال های پرایس اکشن مثل اینساید بار وارد معامله شوید. حد ضرر و حد سود را فراموش نکنید!

توجه: سعی کنید در پایان ماه عملکرد خودتان را ارزیابی کنید و تجربه‌ای که از این آزمایش به دست آورده‌اید را به صورت مکتوب یادداشت کنید. این تجربه سنگ بنای استراتژی معاملاتی شما برای آینده خواهد بود. معامله‌گرانی که تازه‌ کار را شروع کرده‌اند و می‌خواهند با جدیت این کار را ادامه دهند، حتما در طول آزمایش از مشاهدات خود یادداشت برداری کنند. بعد از پایان این آزمایش متوجه خواهید شد که چقدر تجربه کسب کرده‌اید و تا چه اندازه در این کار پیشرفت کرده‌اید.